Lelaki Ini Ditampar Perempuan Di Khalayak Ramai, Lihat Bagaimana Lelaki Ni Balas Balik!!

Kejadian yang berlaku di atas sebuah bas di mana ada banyak penumpang kat atas bas, lelaki dan seorang perempuan tidak ada tempat duduk, terpaksa berdiri dan tunggu bas sampai ke destinasi.

Lelaki berdiri di belakang perempuan tu pada mulanya, perempuan tu di depan asyik ingat lelaki yang berdiri di belakang dia ada niat lain.

Lepas tu perempuan tu tampar lelaki tu depan orang ramai.  Jom tengok camne lelaki tu balas balik

Lelaki mesti hormat kepada kaum wanita, di sebaliknya, kaum wanita pun perlu hormat kepada lelaki tak kira berada di tempat mana.

Kalau semua orang hormat antara satu sama lain, bertimbang rasa, maka masyarakat akan jadi lebih baik dan semua orang dapat hidup dalam keadaan yang aman dan damai.

Wanita mesti tahu cara yang betul untuk mempertahankan diri sendiri. Kalau ada lelaki cuba nak memalukan anda, mesti buat sesuatu untuk menjauhi.

Tapi kalau terlampau reaksi pulak juga tidak baik sebab terlalu sensitif, sikit-sikit ingat orang lain ada niat tak elok. Kalau terlampau reaksi pun bukan sesuatu yang baik, perlu tengok keadaan jugak.

Jom sama-sama kita tonton video penuh di bawah.

Hormat-Menghormati

CIRI-CIRI

Bekerjasama tanpa mengira mengira kaum, agama, darjat, harta dan pangkat , Memberi layanan mesra, sopan dan memberi penghormatan kepada orang lain , Menghargai budi, jasa, pendapat dan kebolehan orang lain

Cara Amalkan, Tidak memperkecilkan/merendah-rendahkan kebolehan orang lain , Mewujudkan persefahaman dan kerjasama , Melatih dari supaya berkelakuan sopan , Menyedari hidup dilingkumi undang-undang , Melatih diri supaya tidak emosional, Hormat dan taat kepada ibu bapa. Kewajipan dan tanggungjawab seseorang anak bagi memuliakan ibu bapa, Menolong ibu bapa , Bercakap dengan sopan , Tidak melawan cakap , Berhemah tinggi dan berperibadi mulia semasa berkomunikasi , Menghargai dan menyanjungi ,Mengenang jasa dan pengorbanan , Meminta pandangan.

Hormat dan taat kepada orang yang lebih tua, guru, rakan,jiran tetangga dan pemimpin. Menunjukkan rasa hormat kepada dolongan tersebut dengan memberi layanan yang baik.

Ikhlas dan tidak mengharapkan balasan , Menghormati orang tua tanpa mengira keturunan,pangkat, kedudukan dan harta , Tidak menyinggung perasaan ibu bapa , Menerima nasihat dan tunjuk ajar

Cara Amalkan, Menjaga pertuturan , Memberi penghormatan kepada pemimpin , Sentiasa memberi senyuman, bertanya khabar, atau ucap selamat , Berkelakuan baik dan bersopan ,Tidak mementingkan diri , Tidak syak wasangka , Membantu jiran jika perlukan pertolongan.

Sumber : medialetop

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*